dilluns, 9 de maig del 2011

Per què estudies Català?

Des de que parlo i escric en català moltes vegades he escoltat les mateixes preguntes. "¿Por qué estudias catalán?¿No es más interesante estudiar otro idioma?¿Para què hablar una lengua que la usan cuatro personas?

He de dir que al principi m'empipava escoltar sempre el mateix però ara ja m'hi he acostumat. No obstant això crec que aquestes qüestions mereixen una reflexió (que no una justificació de per qué he estudiat català)

Primer de tot em fa l'efecte que si hagués triat una altra llengua les preguntes haurien anat en una altra direcció i això és quelcom que no acabo de entendre. Per què la gent sent com alguna cosa estranya que algú vulgui parlar una llengua que probablement tingui més connexions emocionals amb el castellà que no pas altres?. Per què no entenen que qualsevol llengua és una font de cultura i riquesa?. Com es pot concebre que una llengua tan propera moltes vegades sembli tan llunyana? Suposo que les respostes les hauríem de trobar conjuntament però m'agradaria que les cares de estranyesa i fins i tot de malestar que algunes persones mostren quan escolten el català es tornessin en normalitat i sensació de que tot dos idiomes conviuen tranquil·lament.

Pel que fa a la meva persona podria redactar una llarga llista de raons que m'han dut a aprendre català però només n'explicaré algunes. Més enllà de conéixer unes normes gramaticals i llistes de paraules de vocabulari m'ha apropat a una cultura. He aprendre la llengua de la meva dóna.Ara parlo amb fluidesa un idioma que no és el matern. Ara puc optar a feines a Catalunya, València i Balears. Com veieu  l'esforç per submergir-te en una llengua, en una cultura val la pena

2 comentaris:

  1. Si un motiu és allò que ens fa fer una cosa, la meva motivació per acostar-me a la llengua catalana i estudiar-la, és per sentir-me que forme part d'un grup de persones que la hi estimen tant com la seva cultura.

    ResponElimina
  2. Gràcies per participar-hi pjtasc, i m'alegro que trobis motivacions per a estudiar aquesta meravellosa llengua
    Salutacions

    ResponElimina